Změnili jsme jeden formulář na webu a zvedli množství leadů skoro o 70 %. Jak se nám to povedlo?
Jak snadné je objednat vaši službu nebo produkt? Dozví se návštěvník všechny informace, které potřebuje? Neupíše se k smrti v kontaktním formuláři? Tohle všechno jsou faktory, které ovlivňují výkonnost prodejních stránek na vašem webu.
Při provádění běžných úprav na webu klienta jsme si všimli, že na jedné stránce chodí méně poptávek, než na ostatní služby. Když jsme přišli s návrhem na vylepšení této prodejní stránky, nechal nám klient volné ruce. Přece jen se mu staráme už roky o veškerý obsah nejen na webu a máme výsledky. Dlouhodobé spolupráce mají jednu obrovskou výhodu. Důvěru.
Původní stránka služby byla jedna dlouhá nudle. Pokud si někdo chtěl službu objednat, musel doscrollovat až dolů a ručně vyplnit poptávku do obecného kontaktního formuláře. Jméno, příjmení, e-mail a tělo zprávy. Všechny detaily služby musel potenciální klient vypisovat do okýnka, nebo – což bylo častější – nechal zprávu velmi stručnou a obchodníci se pak na doplňující informace museli sami doptat.
Zjistili jsme, kolik poptávek z této stránky chodilo za posledních 7 měsíců a srovnali výkonnost s ostatními stránkami webu.
Udělali jsme kvantitativní analýzu dat v nástroji Hotjar – prošli jsme click mapy, heatmapy, scroll length stránky a pohyby myší na stránce. Ze získaných informací jsme vyvodili hypotézy, co na současné stránce nefunguje.
Poté jsme se podívali na videa návštěvníků stránky v nástroji Smartsupp a kvalitativně analyzovali jejich chování. Ověřili jsme si tak hypotézy, které jsme měli z předchozí analýzy.
Teď už se nám začínaly rýsovat obrysy toho, co na stránce změnit a vylepšit.
Ještě nám chyběl důležitý vstup od obchodníků. Nová stránka totiž měla splnit celkem 3 cíle:
Začali jsme rozhovory s obchodníky klienta. Ujasnili si, jaká data nutně potřebují, kde je největší problém v současných neúplných poptávkách a co je pro jejich obchodní proces důležité.
Pak jsme si sedli s integračním týmem klienta a získali požadavky pro vývojový tým webu, aby bylo možné formulář napojit do CRM i interního systému klienta.Na základě všech těchto dat jsme navrhli nový formulář. V něm může uživatel rovnou naklikat základní parametry bez dlouhého vypisování. Taky obsahuje důležitá data pro následnou automatizaci v CRM.
Vzhledem k tomu, že jde o důležitou službu klienta, jsme nasazení nového formuláře nenechali náhodě. Stejně tak je i poměrně drahá vývojová část práce, takže jsme si chtěli být jistí, že nový formulář v této podobě bude fungovat.
Jakmile jsme měli hotový klikatelný prototyp ve Figmě, provedli jsme uživatelské testování:
Teprve po tomhle ujištění jsme finální design předali na vývoj.
Nový formulář jsme nejdříve nasadili pouze na jednu jazykovou verzi klientova webu. Nastavili jsme taky jasné měření jeho výkonnosti a ujistili se, že se sbírají všechna relevantní data.
Po prvních 5 měsících vidíme, že nový formulář stabilně přináší v průměru o 69,57 % poptávek měsíčně víc než předchozí verze stránky.
Současně se sběr dat z formuláře a obchodní proces maximálně automatizoval a obchodní tým nyní šetří alespoň polovinu svého času na každé poptávce.
A tohle je jen jedna stránka. Nové formuláře postupně chystáme pro další stránky služeb a každý měsíc zvyšujeme počet poptávek na klientově webu.
Napište nám a mrkneme na to společně.