Jak jsme klientovi přinesli o 69,57 % více poptávek

Případová studie

Jak jsme klientovi přinesli o 69,57 %
více poptávek

Změnili jsme jeden formulář na webu a zvedli množství leadů skoro o 70 %. Jak se nám to povedlo?

Přijímáme výzvu: zvýšit prodej konkrétní služby

Jak snadné je objednat vaši službu nebo produkt? Dozví se návštěvník všechny informace, které potřebuje? Neupíše se k smrti v kontaktním formuláři? Tohle všechno jsou faktory, které ovlivňují výkonnost prodejních stránek na vašem webu.

Při provádění běžných úprav na webu klienta jsme si všimli, že na jedné stránce chodí méně poptávek, než na ostatní služby. Když jsme přišli s návrhem na vylepšení této prodejní stránky, nechal nám klient volné ruce. Přece jen se mu staráme už roky o veškerý obsah nejen na webu a máme výsledky. Dlouhodobé spolupráce mají jednu obrovskou výhodu. Důvěru.

Náš přístup a řešení

Analýza stránky a jejího výkonu

Původní stránka služby byla jedna dlouhá nudle. Pokud si někdo chtěl službu objednat, musel doscrollovat až dolů a ručně vyplnit poptávku do obecného kontaktního formuláře. Jméno, příjmení, e-mail a tělo zprávy. Všechny detaily služby musel potenciální klient vypisovat do okýnka, nebo – což bylo častější – nechal zprávu velmi stručnou a obchodníci se pak na doplňující informace museli sami doptat.

Zjistili jsme, kolik poptávek z této stránky chodilo za posledních 7 měsíců a srovnali výkonnost s ostatními stránkami webu.

Udělali jsme kvantitativní analýzu dat v nástroji Hotjar – prošli jsme click mapy, heatmapy, scroll length stránky a pohyby myší na stránce. Ze získaných informací jsme vyvodili hypotézy, co na současné stránce nefunguje.

Poté jsme se podívali na videa návštěvníků stránky v nástroji Smartsupp a kvalitativně analyzovali jejich chování. Ověřili jsme si tak hypotézy, které jsme měli z předchozí analýzy.

Teď už se nám začínaly rýsovat obrysy toho, co na stránce změnit a vylepšit.

Návrh nového user flow a formuláře

Ještě nám chyběl důležitý vstup od obchodníků. Nová stránka totiž měla splnit celkem 3 cíle:

  1. Zvýšit výkon stránky – získat víc relevantních leadů měsíčně, alespoň na úrovni ostatních stránek webu
  2. Ušetřit práci obchodníků – tak, aby uživatel do formuláře rovnou zadal podstatné podklady pro obchodní tým a ten si tak maximálně automatizoval a zjednodušil práci
  3. Napojení na CRM – automatizaci ještě víc prohloubíme zasíláním dat rovnou do klientova CRM systému

Začali jsme rozhovory s obchodníky klienta. Ujasnili si, jaká data nutně potřebují, kde je největší problém v současných neúplných poptávkách a co je pro jejich obchodní proces důležité.

Pak jsme si sedli s integračním týmem klienta a získali požadavky pro vývojový tým webu, aby bylo možné formulář napojit do CRM i interního systému klienta.Na základě všech těchto dat jsme navrhli nový formulář. V něm může uživatel rovnou naklikat základní parametry bez dlouhého vypisování. Taky obsahuje důležitá data pro následnou automatizaci v CRM.

Otestování nového formuláře

Vzhledem k tomu, že jde o důležitou službu klienta, jsme nasazení nového formuláře nenechali náhodě. Stejně tak je i poměrně drahá vývojová část práce, takže jsme si chtěli být jistí, že nový formulář v této podobě bude fungovat.

Jakmile jsme měli hotový klikatelný prototyp ve Figmě, provedli jsme uživatelské testování:

  1. Sehnali jsme zástupce cílové skupiny klienta a domluvili s nimi čas a odměnu za rozhovory.
  2. Provedli jsme uživatelské rozhovory podle nastavených scénářů a ověřili sepsané hypotézy.
  3. Zapracovali jsme zpětnou vazbu z testování.

Teprve po tomhle ujištění jsme finální design předali na vývoj.

Úprava, nasazení, vyhodnocení

Nový formulář jsme nejdříve nasadili pouze na jednu jazykovou verzi klientova webu. Nastavili jsme taky jasné měření jeho výkonnosti a ujistili se, že se sbírají všechna relevantní data.

Po prvních 5 měsících vidíme, že nový formulář stabilně přináší v průměru o 69,57 % poptávek měsíčně víc než předchozí verze stránky.

Současně se sběr dat z formuláře a obchodní proces maximálně automatizoval a obchodní tým nyní šetří alespoň polovinu svého času na každé poptávce.

Každý měsíc chodí téměř o 70 % více poptávek

A tohle je jen jedna stránka. Nové formuláře postupně chystáme pro další stránky služeb a každý měsíc zvyšujeme počet poptávek na klientově webu.

Máte dojem, že váš web nefunguje tak dobře, jak by mohl?

Napište nám a mrkneme na to společně.

Vyřešíme marketing za vás

Napište nám, čeho chcete dosáhnout, a my vymyslíme, jak na to.
Přesunout se na začátek