Má v dnešní době smysl psát blog? Přečtěte si, jak probíhá spolupráce s našim klientem a jaké výsledky přináší.
Spoiler: ano, má.
Jake&James Accounting jsou partnerem pro firmy i živnostníky. Zakládají společnosti, poskytují virtuální sídla a vedou klientům účetnictví. Podnikání není procházka růžovým sadem a u začátečníků vyvolává spoustu otázek, takže by byl hřích nevěnovat se obsahovému marketingu. Proto v Jake&James poptali naše služby a jednou z hlavních oblastí, do které chtěli šlápnout, byl firemní blog. Už dříve vydávali obsah, který nicméně nevycházel ze SEO analýz a plně nevyužíval potenciál blogu. To se rozhodli změnit od února 2021, kdy jsme se do tvorby obsahu naplno pustili my.
Na čem stojí úspěšný blog? Čtivé texty s vyladěnými klíčovými slovy chvíli počkají. Nejdříve je třeba definovat témata, která zajímají potenciální klienty. Článků o ničem, které vznikají jen pro vyhledávače, je totiž všude až až. Přínosný a konkrétní obsah lidem opravdu pomůže – a co pomáhá, to prodává. Protože víme, že vymýšlet náměty na články od stolu jen s týmem copywriterů není to pravé ořechové, vzali jsme si k ruce:
Při psaní nespoléháme jen na analýzu klíčových slov, ale využíváme i další zdroje. Není totiž pravidlem, že pouze ten nejhledanější – a často hodně konkurenční – obsah přivede skutečné zákazníky. I okrajová témata si zaslouží pozornost.
Po rozhovorech, důkladném poznání cílové skupiny a přehrabování v tabulkách se zrodil seznam námětů na články, ze kterého čerpáme doteď. Na základě něj jsme připravili publikační plán na několik nejbližších měsíců a pustili se do psaní. Veškerý obsah evidujeme a plánujeme v aplikaci Contesaur, kam si taky průběžně ukládáme další nápady, kdykoli nás cvrnknou do nosu.
V rámci naší spolupráce se dlouhodobost zrcadlí hned ve třech směrech:
Nezanevřeli jsme ani na články, které už na blogu byly. Že je psal někdo jiný a zněly trochu krkolomně? Nevadí. Když vidíme příležitost, jak něco vylepšit, nebojíme se žádné práce, natož republishingu, který má parádní “time : performance” poměr.
O co jde? V Google Analytics jsme viděli, že některé starší články mají zajímavou návštěvnost. Téma tedy bylo dobře zvolené, ale prospěl by jim malý facelift. Učesat věty, doplnit informace, dohledat a zahrnout související klíčová slova anebo zkrátka aktualizovat obsah „z nutnosti“, protože už vyšel z módy (novely zákonů nikdy nespí). Takové úpravy zabraly jen pár hodin a hned několik článků vystřelilo na první pozice ve vyhledávání. Googlu se aktualizace zkrátka líbí!
Příklad: úspěšnost článku před a po aktualizaci. Graf zobrazuje počet uživatelů, kteří ho navštívili přes organické zdroje (Google, Seznam atd.)
Kvalitní a užitečný obsah nevzniká jen díky nám. Definujeme témata a píšeme texty tak, aby jim cílová skupina rozuměla a dovedli jsme ji k obchodnímu cíli klienta. Ale teprve díky spolupráci s ostatními dokážeme z obsahu vytěžit maximum:
Úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Tak přece začíná každá sekce s vyhodnocením! Ve skutečnosti u blogu platí, že kdo si počká, ten se dočká. Spolupráci proto veřejně hodnotíme po 2 letech. Interně sledujeme výkonnost každý měsíc, abychom věděli, jak se vyvíjí a na čem ještě zapracovat.
A tím rozhodně nekončíme!
Návštěvnost je pěkná věc, ale sama o sobě na firemním webu peníze nevydělá. Důležité je, že klientovi chodí stále více poptávek. Potenciální zákazníci projevují zájem o služby Jake&James nejen přímo přes kontaktní formuláře, ale také prostřednictvím online chatu, přes který s oblibou reagují právě na články.
Vývoj počtu zpráv v online chatu na webu klienta
V obsahu reflektujeme obchodní záměry klienta – když se chce soustředit na určitou službu, výrazněji podpoříme právě ji. Kromě toho píšeme články pro potřeby obchodníků a supportu, které pak využívají při komunikaci s klienty, což jim šetří čas. Díky pravidelné publikaci na blogu taky snáz připravujeme obsah na sítě, protože je stále z čeho čerpat.
Dobrý blog má přímý dopad na obchodní výsledky a umožňuje vymanit se ze závislosti na placené reklamě. Pokud však vzniká bez plánu a návaznosti na firemní cíle, bez znalostí cílové skupiny, produktů a nákupní fáze, může jít jen o drahou zábavu bez reálného přínosu.
Napište nám a třeba brzy vytvoříme funkční blog i pro vás.